Header Ads

Loading...

Blogger Famous Kene Hentam Gara-Gara 'Complain' Dapat Uber Saga FLX

Blogger Terkenal Kena Hentam Kaw Kaw Gara-Gara Mengadu Tidak Selesa Tempah Grab Dapat Saga FLX

Bak kata pepatah orang putih, “The Customer Is Always Right”, dan kerana itu pelanggan layak untuk membuat aduan kepada penyedia perkhidmatan atau perniagaan jika mereka merasakan tidak berpuas hati dengan barangan atau perkhidmatan yang diterima.

Itulah yang dilakukan oleh seorang blogger terkenal ini. Pada mulanya blogger ini menempah perkhidmatan Grab untuk perjalanan ke KLIA dan akhirnya mendapat sebuah Saga FLX.

Memandangkan dia adalah seorang blogger terkenal dan sentiasa menggunakan kereta yang selesa dan mewah agak tidak sesuailah menaiki kereta berjenama Malaysia ini.

Bayangkan, jika seseorang itu selalunya menaiki kereta berjenama terkenal seperti Mercedes, BMW atau Volkswagen sudah tentulah merasa tidak selesa apabila menaiki kereta murah seperti Saga FLX. Tambahan pula perjalanan jauh dari Pusat Bandar Kuala Lumpur ke KLIA.

Blogger Terkenal Kena Hentam Kaw Kaw Gara-Gara Mengadu Tidak Selesa Tempah Grab Dapat Saga FLX

Dek kerana ketidakselesaan itu blogger terkenal ini membuat satu aduan kepada pihak Grab di laman twitter dengan berbunyi seperti berikut.

Taking @GrabMY to KLIA. Got Saga FLX. Not that comfortable. Grab should adjust rates according to car model/condition as well, especially for destination such as KLIA. Not fair paying same rate when you can get better car

Translate

Mengambil @GrabMY ke KLIA. Dapat Saga FLX. Itu tidak selesa. Grab harus melaraskan kadar mengikut model kereta / keadaan, terutamanya untuk destinasi seperti KLIA. Tidak adil membayar kadar yang sama apabila anda boleh mendapatkan kereta yang lebih baik

Kerana aduan ini secara tiba-tiba blogger terkenal ini diserang dari pelbagai sudut oleh netizen yang rata-rata tidak bersetuju dengan pandangan dan aduan yang dibuat oleh blogger ini.

Blogger Terkenal Kena Hentam Kaw Kaw Gara-Gara Mengadu Tidak Selesa Tempah Grab Dapat Saga FLX

Jom lihat antara komen-komen yang diterima.

Pak Mat:

Nk murah tapi nk kereta mewah… hanat punya org

Ariff Non:

Buat busuk nama aku jerrr org macam nie

Azym Azizi:

Dia ni ke? Duit banyak, order Grab Premium la. Order Grab Car mengharapkan BMW datang pickup ke? #silameninggal

Agus Ansor Sarji:

Geng2 uber sape yg pakai saga flx sila tag kawan korg

Sufi Supian:

Dah dia order yang biasa dapat la biasa. Orderla premium ke. Atau naik uber black. Pukimak melayu miskin cheapskate

Sallih Hassan Fala:

X pe jagan marah dia. Budak U mmg mcm ni..

Anwar Tajudin: 

kenapa di babikan tu.. kan dia bg cadangan je tuh.. aduh

Jim Cheung:
Semakin manjadi2 la perangai rider2 ni…pas ni sapa? Nampak cam professional tp perangai cam beruk..mau murah mau cantik mau besar…amik la tren

Reez Reezluv:

dulu die belajo kt rusia..skrg jd engineer aviation..die pakai pun VW..tu pakai saga tak sedap le..standard die paling komen VW

Seorang lagi ahli group pemandu membuat posting yang berbunyi…

Muhammad Sufi Ruslan:

Ada rider ni nama dia #$@#$%.. dia tgh bercuti kt thailand.. so nnt dia nak blk malaysia.. dia akan mengguna uber/grab untuk balik kerumah dia.. so geng2 yerpot sapa dpt job dia make sure standby carpet merah kt gate.. pastu dlm kete kene ada makan ngn minum utk dia.. and make sure ada tukang urut skali ek.. bukan apa.. nak jaga keselesaan dia.. kalau kete saga tu jgn la accept job dia.. silap2 1* dia bagi.. paling busuk pun vios la baru selesa.. kah!

No comments:

Powered by Blogger.